"Akropolis. Rekonstrukcja" w reż. Michaela Marmarinosa z Wrocławskiego Teatru Współczesnego, na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych Klasyka Polska w Opolu. Pisze Iwona Kłopocka w Nowej Trybunie Opolskiej.
Spektaklem "Akropolis. Rekonstrukcja" rozpoczął się wczoraj festiwal klasyki polskiej Aktorzy wychodzą z "rzeki niepamięci" by dać popis aktu tworzenia, Przedstawienie wrocławskiego Teatru Współczesnego odwołuje się do dramatu Stanisława Wyspiańskiego i słynnej inscenizacji Jerzego Grotowskiego, ale nic jest rekonstrukcją ani jednego, ani drugiego. Bardziej trafny wydawałby się tytuł "Akropolis. Improwizacje", Charakter improwizacji ma przede wszystkim pierwsza część przedstawienia Siedmioro aktorów zanurzonych w zainstalowanym na proscenium basenie -rzece niepamięci - wychodzi z wody, by ożywić rzeźby i pomniki katedry wawelskiej. Tekst Wyspiańskiego jest tu jednak tylko pretekstem do gry z pamięcią, skojarzeniami, symbolami. Niespodziewanie ta gra przechodzi w dyskusję - zrazu prywatną, między aktorami, a potem także z widzami - o nasze wspólne rozumienie znaczenia słowa "akropolis" i miejsca na mapie Polski, którym takie znaczenie gotowi jeste