EN

5.05.1997 Wersja do druku

Igraszki z milczeniem w Warszawie

Coraz rzadziej zdarza się w teatrze odnaleźć coś, co daje poczucie, że jesteśmy świadkami narodzin niepowtarzalnego zdarzenia artystycznego. Niezależnie od tego, czy temat dotyczy codzienności, czy spraw naprawdę wielkich. Z tym większą przyjemnością pozostaje mi odnotować przedstawienia, które sq rezultatem prawdziwie twórczej myśli. Ostatnia premiera Teatru Studio "Wariacje z poetami" to prezentacja dwóch zestawionych w jeden spektakl tekstów: sztuki Petera {#au#716} Handkego{/#} "Go­dzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie nawzajem" oraz inscenizacji poematu Różewicza "Francis Bacon, czyli Diego Velazquez na fotelu denty­stycznym". Sztuka austriackiego dramatopisa­rza, stanowiąca zarys sytuacji, gdzie nie pada ani jedno słowo, to perspektywa ekscytującej przygody dla reżysera, któremu autor daje impuls do wyzwolenia własnej wyobra­źni i wypełnienia dowol­nie przestrzeni scenicznej. Zbigniew {#os#5967} Brzoza{/#}, mający już w dorob­ku

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Igraszki z milczeniem w Warszawie

Źródło:

Materiał nadesłany

Zwierciadło

Autor:

Hanna Karolak

Data:

05.05.1997

Realizacje repertuarowe