"Siekiera! Tańce polskie w tonacji punk" w reż. Łukasza Czuja w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie/Nowej Hucie. Pisze Olga Śmiechowicz w Teatraliach.
"Siekiera! Tańce polskie w tonacji punk" może wzbudzić pewne zamieszanie i emocje wśród ortodoksyjnych wielbicieli teatru. Będzie to jednak zamieszanie wyłącznie genologiczne. Łukasz Czuj lubi obwąchiwać estetyki. Lubi wywracać zagadnienia na drugą stronę, żeby zobaczyć, co wyjdzie po rozpruciu szwów. Tak było w przypadku spektaklu muzycznego "Pan Kazimierz", który opowiadał historię żydowskiej dzielnicy Krakowa w sposób jakże odmienny od tradycji mówienia o chałatach, menorach i całej tej paracepeliowej otoczce. Tomasza Marsa znam z "Pana Kazimierza", ale również z jego autorskich projektów "Męski burdel" i "Koncert pod tytułem". Niewątpliwie jest on indywidualnością sceniczną o wielkim potencjale, ale każda produkcja teatralna niesie ze sobą pewne ryzyko, należało więc zawczasu pohamować nazbyt wielkie nadzieje i oczekiwania. Niby-koncert, niby-spektakl, niby-teatr... a jednak od samego początku coś nie gra. Określenie "spektakl konc