"Prze(d)stawienie" w reż. Agaty Dudy-Gracz w Teatrze Studio w Warszawie. Pisze Monika Tuchalska w Gentlemanie.
Z wielowątkowego i gigantycznego rozmiarowo i obsadowo dramatu Dorsta "Merlin albo ziemia jałowa" Agata Duda-Gracz wyselekcjonowała historię opartą na legendach arturiańskich. Mamy zatem do czynienia z motywem poszukiwania doskonałości, czystości i ideału, poszukiwania z góry skazanego na niepowodzenie. Okrągły stół nie mieści się w drzwiach, a białe stroje bohaterów stopniowo szarzeją, aż do kulminacji, którą jest przemarsz, będący skrzyżowaniem procesji i pikiety protestacyjnej z odrobiną parady techno. Ciekawym wątkiem jest ukazanie samego procesu powstawania dzieła. Mamy wrażenie zaglądania do głowy twórcy, widzimy też jego samego, jak siedzi w swoim pokoiku (pomysłowe rozwiązanie scenograficzne) i walczy z materią spektaklu, co chwilę coś zmieniając i rozpoczynając od nowa. Jest bogiem w świecie, w którym jego istnienie jest kwestionowane.