EN

2.06.1999 Wersja do druku

Ich troje do "dwóch takich"

W Tarnowskim Teatrze kolejna premiera, tym razem... bajka. Wreszcie coś dla dzieci i nie tylko, bo jak inteligentnie rzecz opowiedziana, to i my, trochę starsi, może coś zrozumiemy. A będzie to "O dwóch takich, co ukradli księżyc" Kornela Makuszyńskiego w adaptacji i reżyserii Bogusławy Czosnowskiej, scenografii Anny Rachel i choreografii Henryka Rutkowskiego. I właśnie tę trójkę artystów-rzemieślników teatru miałem okazję poznać, chwilkę z nimi porozmawiać.

Dla Bogusławy Czosnowskiej to 61 praca reżyserska w karierze, nie licząc ponad dwustu zagranych spektakli i 55 aktorskich lat na scenie. A wszystko zaczęło się we Lwowie kilka dobrych lat temu w Studium Aktorskim przy Teatrze Polskim, kierowanym wówczas przez A. Bardiniego. Później była Szkoła Baletowa, próby nauki gry na fortepianie i wreszcie 36 lat scenicznej praktyki we Lwowie, Szczecinie, Warszawie, Łodzi, wreszcie Gdańsku, gdzie pani Bogusława przez ponad dwadzieścia lat współpracowała m.in. z Z. Hübnerem i J. Golińskim. Tam także podjęła się nieśmiałych prób reżyserskich, aby uwieńczyć je eksternistycznym egzaminem uprawniającym do bycia reżyserem. Jako aktorka grała między innymi tytułową "Matkę Courage", starą Pillar w polskiej prapremierze "Komu bije dzwon" Hemingwaya, królową Małgorzatę w "Iwonie, księżniczce Burgunda" w reż. Ryszarda Majora (twórcy studenckiego teatru Pleonazmus, rozwiązanego w 1976 r., obecnie dyrektora Teatr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

"Temi" nr 22

Autor:

Tomasz Cyz

Data:

02.06.1999

Realizacje repertuarowe