Próba sceniczna z przerwą w środku pióra Adama Kreczmara, reżyseria: Zbigniew Krężałowski. Scenografia: Jan Gołka. Muzyka: Jerzy Andrzej Marek. Kierownik literacki: Stanisław Mijas. Kierownik artystyczny: Zdzisław Grywald.
Próba sceniczna Adama Kreczmara jest nie pierwszą w literaturze dramaturgicznej próbą zburzenia sztywnych ram tradycyjnego teatru i przemówienia do widza i słuchacza bardziej wprost, niejako twarzą w twarz, tak, jak to czynią różnego autoramentu mówcy, kaznodzieje i prorocy w londyńskim Hyde Parku. Próba ta udała się całkowicie i w jej rezultacie trzymaliśmy rzecz sceniczną barwną, inteligentną, chwytliwą. A przecież środki, którymi posłużył się autor, są niezwykle proste: trzy postacie proroków, wokół których kręci się galeria ludzi, których prawdopodobnie spotkać można w Hyde Parku: przekupka, policjant, reporter, dziewczynka, poszukująca lodów. Pojawia się nadto, chyba z obszaru marzenia, postać dziewczyny. Wszystko to kłębi się na scenie, śpiewa i krzyczy, chodzi na rękach, zaczepia widza, dyskutuje i walczy w takim tempie, że, Bogiem a prawdą, trudno byłoby po jednej bytności w teatrze odpowiedzieć na pytanie, jakie prawdy gł