EN

12.11.2007 Wersja do druku

Hrabina śpiewa i tańczy

"Hrabina Marica" w reż. Daniela Kustosika w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.

Teatr Wielki w Łodzi specjalizuje się ostatnio w temacie hrabiowskim. Poprzednią premierą była opera "Hrabina" Moniuszki, obecnie mamy "Hrabinę Maricę", klasyczną operetkę Imre Kalmana. Przedstawienie zrealizowane w całości przez desant z Teatru Muzycznego z Poznania jest przykładem rozumnego podejścia do operetkowej tradycji. Spektakl nie porywa ani nie budzi żadnych kontrowersji, wywołuje jednak uznanie dla solidnego rzemiosła, nieśmiertelne zaś melodie, walce i czardasze Kalmana od razu wpadają w ucho. "Marica" będzie się podobała, bo ma też ładne dekoracje i kostiumy stylistycznie nawiązujące do secesji, dobrze ułożone pod względem aktorskim i tanecznym sceny komiczne (pada tutaj nawet określenie "dyplomatołek"). Mocnymi punktami obsady są Andrzej Kostrzewski, rewelacyjny baron Żupan, Małogorzata Kulińska jako tytułowa hrabina, a także pojawiający się w epizodach Teresa May-Czyżowska jako księżna i partnerujący jej Jerzy Wolniak jako Peni�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Hrabina śpiewa i tańczy

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 46

Autor:

Bronisław Tumiłowicz

Data:

12.11.2007

Realizacje repertuarowe