EN

4.06.2007 Wersja do druku

Hit i kit

"Bramy raju. Krucjata dziecięca" w reż. Pawła Passiniego w Studium Teatralnym w Warszawie i "Teremin" w reż. Artura Tyszkiewicza w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Pisze Joanna Derkaczew w Gazecie Wyborczej - Wysokie Obcasy.

HIT Porównywanie Studium Teatralnego z innymi teatrami to jak zestawianie miasta w godzinach szczytu i martwego projektu urbanistycznego. Po jednej stronie intensywność, nieprzewidywalność, gęstość, po drugiej - białe plamy i starannie wyrysowane wzory. Młodzi aktorzy zaczynają swój występ w kilka osób, ale wirując w trakcie spektaklu, mylą wzrok i słuch widza i zmieniają się w osób dwadzieścia, w sto, w jedną. Działający od ponad dziesięciu lat teatr na Pradze czerpie z Grotowskiego, Gardzienic, ale blisko mu także do teatrów tańca, plastyki i ruchu. W realizowanych dotąd spektaklach powtarzały się tematy szaleństwa wojny, fanatyzmu, przemocy, geniuszu. Tym razem motyw źródeł zbiorowego obłędu wydobyto z tekstów "Bram raju" Jerzego Andrzejewskiego i "Krucjaty dziecięcej" Marcela Schwaba. Andrzejewski w swoim niepokojącym jak nocny marsz utworze pokazał, że święte dzieciątka idące w 1213 r. ocalić Grób Pański mają całkiem dojrzałe pr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Hit i kit

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 128/02-03.06 - Wysokie Obcasy

Autor:

Joanna Derkaczew

Data:

04.06.2007

Realizacje repertuarowe