"Don Juan" Christopha Willibalda Glucka, Jana Sebastiana Bacha, Alessandro Marcellego i Alfreda Schnittke w choreogr. Roberta Bondary w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Wojciech Giczkowski na blogu Teatralna Warszawa.
Robert Bondara, dyrektor Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu, kiedyś tancerz tego zespołu, nie przestaje poszukiwać repertuaru, który przyciągnie do placówki szerokie grono widzów, zwłaszcza tych, którzy w klasyce chcą odnaleźć coś więcej niż powtórzenie znanych układów tanecznych. Obecnie współczesny tancerz przekazuje emocje nie tylko ruchem, ale także grą aktorską. Psychologiczny portret patologicznego uwodziciela zainspirował choreografa, a jego wybór komedii "Don Juan" Moliera podyktowany był aktualnością mitu donżuanizmu. Choreograf zaintrygowany badaniami neurokogniwisty, profesora Mateusza Goli, zajmującego się kompulsywnymi zachowaniami seksualnymi, stworzył balet dziejący się współcześnie. Pokazuje w nim, jak uzależnienie od seksu łamie normy zachowań, a poliamoria może stać się źródłem cierpienia dla wielu osób. Autor przedstawienia patrzy na zagadnienie bardzo współcześnie. Atrakcyjnie maluje tańcem i obrazem szeroki konteks