05.01.2019 Wersja do druku

Hau

Kiedyś dzieci, teraz psy i inne małe stworzenia uważa się za szczególnie słodkie, urocze i pluszowe. Nie ma chyba takiej rzeczy, której nie pomoże sprzedać mordka labradora, śliniący się buldożek francuski, tańczący shiba inu czy inny pieseł. Pies to obowiązkowy dodatek do nowego modelu afektywnej mieszczańskiej rodziny. W przypadku "Świętej Kluski", "holy-hop-dog musicalu" Komuny// Warszawa wyreżyserowanym przez Agnieszkę Smoczyńską, otrzymujemy karykaturę pragnień nowego aspirującego korporacyjnego mieszczaństwa - pisze Kinga Kurysia z Nowej Siły Krytycznej.

Inspiracją tekstu Roberta Bolesto była Kluska, bulterierka Zuzanny Wrońskiej (z Marcinem Macukiem napisali muzykę, którą wykonują na żywo). Na przykładzie dogecoina można zauważyć wiele z mechanizmów romansu zawłaszczonej estetyki posthumanizmu z ironią, wyobrażoną bezinteresownością i ekonomią. Jackson Palmer, product manager z Adobe, z pomocą Billy'ego Markusa z IBM na fali popularności kryptowalut peer-to-peer dla żartu kilka lat temu wypuścili dogecoin. Dzięki wsparciu pijarowemu użytkowników Reddita, klejących memy z piesełem tonącym w czcionce Comic Sans, i wymyślonym wykresom waluta odniosła realny sukces, wzbogacając żart w konkretne pieniądze. W przeciwieństwie do bitcoina, w doge inwestowali dla beki głównie naiwni ludzie. Pieseły w rękach ludzi wykopały do lutego 2018 roku ponad sto trzynaście bilionów monet, na dzień dzisiejszy po spadku i wycofaniu się Palmera z dogecoina, osiągając wartość 0.002 $. Hm... Ciekawie wygląd

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Kinga Kurysia

Data:

05.01.2019

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe