Każda premiera sztuki Bertolta Brechta budzi duże zainteresowanie. Jego teatr, epicki i poważny, bywa intelektualnie zaangażowany, pobudza refleksje także swojego rodzaju sarka-zmem, ironią, błyskotliwą, wiele mówiącą kpiną. Bohaterowie jego dzieł to ludzie z naszej epoki, żyjący we współczesnym świecie. Akcja toczy się często wśród mętów społecznych, gangsterów, prostytutek, w jakby apaszowskim środowisku. Ponadto atrakcją jego teatru jest dobra muzyka. Bertolt Brecht (1898-1956) współpracował i tworzył swoje dzieła sceniczne z udziałem znanych kompozytorów niemieckich, jak Paul Dessau (1894-1979), Hanns Eisler (1898-1962) i Kurt Weill (1900-1950). Wszyscy trzej, jako Żydzi, opuścili Niemcy po dojściu do władzy Hitlera, podobnie zresztą jak Brecht z powodu swoich lewicowych przekonań i żony Żydówki, aktorki Heleny Weigel (1900-1971). Właśnie we współpracy z Kurtem Weillem Brecht, po sukcesie ich "Opery za trzy grosze" (1928), napisał m
Tytuł oryginalny
Happy End Brechta i Weilla
Źródło:
Materiał nadesłany
"Słowo Żydowskie" nr 16/17