EN

1.03.1997 Wersja do druku

Hamlet został aktorem

Najnowszy Hamlet, przygotowany przez zespół Teatru Wybrzeże pod kierunkiem dyrektora artystycznego Krzysztofa Nazara, to spektakl z wielu powodów niezwyczajny. Na obu niepremierowych przedstawieniach, które zdarzyło mi się oglądać, nastoletni widzowie reagowali spontanicznie, niemal dziko, by na koniec bez wahania zerwać się z foteli i podziękować aktorom na stojąco. Miejscowe dzienniki, próbując zracjonalizować ten fenomen, przeprowadziły wśród publiki rozmaite sondaże, wsparte opiniami "tęgich głów", które zawyrokowały, że młodzież wabi do teatru szarpanie mitów tudzież spora dawka agresji i brutalności rodem z kina Quentina Tarantino. Bilety na Nazarowe przedstawienie wykupiono na dwa miesiące naprzód, co gdańskiemu teatrowi nie zdarzyło się już dawno. A recenzenci, jak zwykle na przekór tym faktom, wytaczają w kierunku reżysera najcięższe armaty. W ferworze socjologizujących, nie pozbawionych podejrzanej troskliwości dyskusji jakoś ucho

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Hamlet został aktorem

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 3

Autor:

Joanna Chojko

Data:

01.03.1997

Realizacje repertuarowe