"Hamlet" w reż. Ignacia Garcii w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Beata Kornatowska w Ruchu Muzycznym.
Francuski kompozytor Ambroise Thomas (1811-1896) zapisał się na kartach historii opery dwiema adaptacjami wielkiej literatury - "Mignon" (1866) na podstawie "Lat nauki" Wilhelma Meistra Goethego i "Hamletem" (1868). Libretta napisali odpowiednio Michel Carre i Jules Barbier, znani przede wszystkim jako współtwórcy "Fausta" oraz "Romea i Julii" Gounoda. "Hamlet" cieszył się dużą popularnością za życia kompozytora. Nie aż tak wielką, jak w przypadku "Mignon", ale kronikarze i tak odnotowali ponad trzysta przedstawień w Paryżu w latach 1868-1914 oraz triumfalny pochód przez sceny zagraniczne (Lipsk w 1869, Londyn w 1868, Nowy Jork w 1872,1883 i 1896, Wiedeń i Berlin w 1873, Mediolan w 1890). Wiek XX nie był dla "Hamleta" łaskawy; powolny powrót rozpoczął się dopiero na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Wiosną tego roku dzieło pojawiło się w Wiedniu (Theater an der Wien, kierownictwo muzyczne Marc Minkowski, reżyseria Olivier Py) i w Pozna