HAMLETOLOGIA jest już dziś tak samo jak dantologia osobną nauką. Co więcej, rozpada się na dwa działy: na badania nad postacią tytułową i na dzieje "Hamleta" na scenie. Nas w danej chwili interesowałby ten ostatni dział, ale i to wymagałoby studiów osobnych, bo literaturra na ten temat jest obfita. Aktualność historyczna utajona pod fabułą dramatu jest wprawdzie rzeczą bardzo ciekawą, ale dziś już utraciła znaczenie. To, co widzów współczesnych najbardziej zajmowało w kwestiach dialogu scenicznego, przebrzmiało od niepamiętnych czasów. Pozostało jednak głębsze jeszcze znaczenie tych kwestii, a to dzięki geniuszowi autora, posiada treść niezniszczalną, jednako żywotną dla wszystkich epok i czasów. I to treść tak bogatą, że nie przesłania jej bynajmniej dramatyczny przebieg akcji. Stąd jednak trudność podwójna dla realizatorów scenicznych. Reżyseria i kierownictwo literackie obecnego przedstawienia krakowskiego postąpi�
Tytuł oryginalny
Hamlet w Krakowie
Źródło:
Materiał nadesłany
Słowo Powszechne Nr 288