EN

1.01.2012 Wersja do druku

Halka, czyli ekonomia romansu

Ona - jedna z najzdolniej­szych reżyserek młodego pokolenia, lecz niemal bez doświadczenia w operze. On - szef Sinfonii Varsovia, potomek polskich emigran­tów, jeden z najwybitniej­szych dyrygentów muzyki barokowej. Natalia Korcza­kowska i Marc Minkowski próbują na nowo spojrzeć na "Halkę". Utwór Moniuszki to historia miłości góralki do szlachcica, polska "Madame Butterfly". W PRL-u najważniejszy w tej historii był konflikt klaso­wy, po 1989 r. większość re­alizacji redukowało libretto "Halki" do poziomu roman­su. Jednak nic dziwnego, że w czasach nieustających kry­zysów twórcy nowej insce­nizacji stawiają na konflikt i ekonomię, czyli tematy, któ­re były podstawą sukcesu opery w 1858 r.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Halka, czyli ekonomia romansu

Źródło:

Materiał nadesłany

Sukces nr 1

Autor:

?

Data:

01.01.2012

Realizacje repertuarowe