Andrzej Chyra głosuje, bo nie chce żałować, Maciej Orłoś, bo zależy mu na przyszłości jego dzieci, a Jolanta Pieńkowska, bo nie chce, żeby ktoś inny zdecydował za nią. Od środy reklamują wybory - pisze Izabela Szymańska w Gazecie Wyborczej - Stołecznej.
Stowarzyszenie Wybieram.pl nakręciło teledysk, w którym gwiazdy mówią, dlaczego wezmą udział w najbliższych wyborach parlamentarnych. Już trzeci raz prowadzi kampanię zachęcająca licealistów i studentów do głosowania. Czy młodym trzeba mówić o polityce w specjalny sposób? Kasia Szajewska z Wybieram.pl twierdzi, że tak. Latem odwiedzają wielkie koncerty muzyczne, takie jak Open'er w Gdyni czy Coke Live Music Festival w Krakowie, i badają, czy młodych interesuje polityka. Rozstawiają namiot, rozkładają ceratę i proszą, by młodzi ludzie, zazwyczaj ich rówieśnicy, pisali flamastrami, czy głosują, dlaczego tak i dlaczego nie. - Często powtarza się: Bo to mój patriotyczny obowiązek. Ale to są klisze! - uważa Kasia Szajewska. Wybieram.pl postanowiło, że nie będzie mówić takim językiem. Wykorzysta najzabawniejsze i najciekawsze wypowiedzi z "ceraty". Na koszulki promujące głosowanie nakleiło m.in. hasła: "Bo lubię chodzić po lokalach", "Bo