"Wieczny kwiecień" Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur w Teatrze Polskim w Poznaniu. Pisze Joanna Wichowska, jurorka XIX Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
With the lights out, it's less dangerous Kurt Cobain Ambicje są poważne. Wieczny kwiecień chce sportretować Polskę "posmoleńską", a jednocześnie streścić pokoleniowe doświadczenie dzisiejszych trzydziesto czterdziestolatków. Zbadać plemię obrońców krzyża i plemię zwolenników postępu, a zarazem odtworzyć czas dojrzewania w schyłkowym Peerelu. I przy okazji sprawdzić, co się stało z młodością i jej ideałami. Które łzy są bardziej uprawnione: te po śmierci polskiego papieża czy po samobójstwie grunge'owego wokalisty? Która katastrofa ważniejsza: prezydenckiego samolotu czy czarnobylskiego reaktora? Pielgrzymka czy pornografia? Rota czy Nirvana? Klęcznik czy komputer? Po której stronie stanąć? Komu wierzyć? Czyj kwiecień wybrać: Rymkiewicza czy Eliota? Areczek, bohater sztuki Jarosława Jakubowskiego, nie chce ustanawiać sztywnych hierarchii ani zajmować miejsca na żadnej barykadzie. Jego doświadczenie pokoleniowe jest eklektyczne, podo