"Gry" Redbada Klynstry z wrocławskiego Teatru Współczesnego pokazywane w paryskim Theatre de la Cite Internationale, choć niedoskonałe artystycznie, prowokują do ważkiej dyskusji o różnicach między prawem a sprawiedliwością, granicach wyzwolenie obyczajowego i pułapkach okresu dojrzewania. 11 chłopców z elitarnego kibucu zgwałciło koleżankę, jednak jej niejednoznaczne zachowanie wzbudziło wątpliwości prokuratora generalnego Izreala i sprawę umorzono. Po protestach organizacji kobiecych wróciła na wokandę, a czterech nastolatków zostało skazanych. Zdarzenie zainspirowało izraelską pisarkę Ednę Mazyę do napisania sztuki, a gospodarzy sezonu Polska Nova zaintrygowało w jej wrocławskiej inscenizacji to, że przyciąga młodą publiczność, bo w Paryżu to rzadkość. Na miejsce prezentacji wybrali scenę w międzynarodowym miasteczku uniwersyteckim. Być może zainteresował ich również temat podejmowany często przez organi
Tytuł oryginalny
Granice dwuznaczności
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita nr 275