W drugim dniu festiwalu (w poniedziałek), na scenie wrocławskiego Teatru Polskiego wystąpił gościnnie - z zespołem wokalnym Bornus Consort - Teatr Wielki z Warszawy. Zainscenizowano rzecz doprawdy wyjątkową, niezmiernie rzadko wystawiany: XII-wieczny dramat liturgiczny anonimowego twórcy z Beauvais - "GRĘ O DANIELU" ("Ludus Danielis"). Dramat liturgiczny był jednym z sześciu dramatyczno-teatralnych gatunków średniowiecza. Wraz z misterium, miracle, moralitetem, komedią elegijną i farsą stworzył on podstawy teatru nowożytnego; jednocześnie jako zjawisko w pełni muzyczne, stanowił ważny etap w rozwoju dramatu muzycznego, będąc w ogóle - i nie ma w tym stwierdzeniu przesady - jednym, z najdoskonalszych jego przejawów. Pod pojęciem dramatu liturgicznego rozumie się na ogół takie widowiska kościelne, które z jednej strony mieściły się już w poetyce dramatu, z drugiej zaś były jeszcze całkowicie podporządkowane obowiązującej liturgi
Tytuł oryginalny
Gra o Danielu
Źródło:
Materiał nadesłany
Gazeta Robotnicza