W roku 2015 mija pięćdziesiąt lat od czasu, gdy studencki teatr Gong 7.30 otrzymał własną dużą scenę w oddanym do użytku Domu Kultury Studenckiej "Chatka Żaka". Wraz z przejęciem przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej mecenatu nad teatrem nastąpiła zmiana jego nazwy na Akademicki Teatr UMCS Gong 2. Andrzej Rozhin, który miał już na swoim koncie wyróżniający się i uhonorowany dorobek twórczy, otrzymał oficjalną nominację na kierownika artystycznego tego teatru - o wystawie "Gong 2. Teatr - Próba - Spektakl" pisze Franciszek Piątkowski w Akcencie.
Otwarcie wystawy "Gong 2. Teatr - Próba - Spektakl" odbyło się 11 maja 2015 roku w gmachu Biblioteki Głównej UMCS. Byli goście spodziewani w takich przypadkach (Urszula Bobryk - prorektor UMCS), niespodziewani (reprezentanci wydziałów "okołohumanistycznych") oraz gospodarze, organizatorzy i twórcy ekspozycji; wśród nich siła sprawcza, czyli komisarz wystawy i współautorka jej scenariusza - Urszula Posiada. Byli też goście najbardziej pożądani: młodzi ludzie tworzący, współtworzący i wspomagający GONG 2, starsi teraz o lat około czterdzieści. W większości jeszcze rozpoznawalni i nawet podobni do tych uwiecznionych na zdjęciach wkomponowanych w wystawę poświęconą Gongowi. Oczywiście, że był też Andrzej Rozhin, samodzierżca Gongu od początku (rok 1961) do samego prawie końca istnienia teatru, bo niedługo po odejściu Rozhina (1974) teatr przestał istnieć. (Bardzo trafne i pojemne określenie "samodzierżca" pożyczyłem od profesora Krzysztofa S