Logo
8.07.2014 Wersja do druku

Golgota picnic. Na pluszowym krzyżu

Ten spektakl to ograny, sprawdzony przepis na sukces przez bezpieczną kontrowersję, czyli wywołanie protestów środowisk katolickich. Tylko dlaczego za nasze pieniądze? - pyta Wiktor Świetlik w tygodniku W Sieci.

Ivan Hubiak, 23-letni artysta z Nowego Jorku, obudził amerykańskie elity artystyczne z ich samozadowolenia, głupoty i prymitywnego patriotyzmu. Hubiak dostarczył niemożliwego do zignorowania sygnału pobudki dla znajdującego się w stanie uśpienia społeczeństwa". Performans Hubiaka zatytułowany "Flag Fuck (w/ Beef) #17B" dzięki prowokacyjnej mieszance politycznej ikonografii, nagości i mięsa ostatecznie osiągnął zakładany cel - obudził Amerykę z onanistycznego letargu dzięki bezkompromisowemu atakowi na przyjęte definicje patriotyzmu i sposobu odczytywania funkcji ludzkiego ciała za pomocą nomenklatury nie tylko kształtowanej przez dyskurs post-strukturalistyczny, lecz także ślepy, zwierzęcy bunt". Co składało się na performans? 23-latek przyodziany tylko w pieluchę zrobioną z flagi amerykańskiej przez 9 godzin obwieszał się surowym mięsem. Niestety, Ivan Hubiak nie otrzymał wielu przysługujących mu niewątpliwie nagród torujących drogę do prz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Golgota picnic. Na pluszowym krzyżu

Źródło:

Materiał nadesłany

W Sieci nr 28/7-13.07

Autor:

Wiktor Świetlik

Data:

08.07.2014

Wątki tematyczne