08.07.2014 Wersja do druku

Golgota picnic. Na pluszowym krzyżu

Ten spektakl to ograny, sprawdzony przepis na sukces przez bezpieczną kontrowersję, czyli wywołanie protestów środowisk katolickich. Tylko dlaczego za nasze pieniądze? - pyta Wiktor Świetlik w tygodniku W Sieci.

Ivan Hubiak, 23-letni artysta z Nowego Jorku, obudził amerykańskie elity artystyczne z ich samozadowolenia, głupoty i prymitywnego patriotyzmu. Hubiak dostarczył niemożliwego do zignorowania sygnału pobudki dla znajdującego się w stanie uśpienia społeczeństwa". Performans Hubiaka zatytułowany "Flag Fuck (w/ Beef) #17B" dzięki prowokacyjnej mieszance politycznej ikonografii, nagości i mięsa ostatecznie osiągnął zakładany cel - obudził Amerykę z onanistycznego letargu dzięki bezkompromisowemu atakowi na przyjęte definicje patriotyzmu i sposobu odczytywania funkcji ludzkiego ciała za pomocą nomenklatury nie tylko kształtowanej przez dyskurs post-strukturalistyczny, lecz także ślepy, zwierzęcy bunt". Co składało się na performans? 23-latek przyodziany tylko w pieluchę zrobioną z flagi amerykańskiej przez 9 godzin obwieszał się surowym mięsem. Niestety, Ivan Hubiak nie otrzymał wielu przysługujących mu niewątpliwie nagród torujących drogę do prz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Golgota picnic. Na pluszowym krzyżu

Źródło:

Materiał nadesłany

W Sieci nr 28/7-13.07

Autor:

Wiktor Świetlik

Data:

08.07.2014

Wątki tematyczne