"Take it or Make it" Any Vujanović w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Pisze Witold Mrozek w Dwutygodniku.com.
"Take it or make it" duetu Ana Vujanović i Saša Asentić nie tyle uczy demokracji czy bada sposób jej funkcjonowania, ile stawia przy demokratycznych oczywistościach ironiczny znak zapytania. "W sztuce nie ma demokracji" - ile razy to słyszeliśmy? A już na pewno nie ma demokracji w teatrze, świątyni sztuki tworzonej przez demiurgów i geniuszy. Tymczasem w "Take it or make it" z Teatru Polskiego w Bydgoszczy bałkański duet Any Vujanović i Sašy Asenticia wraz z aktorami postanowił zabawić się w sytuację, w której przedstawienie powstaje tak demokratycznie, jak to tylko możliwe. Na scenie zostaje odegrany "koszmar partycypacji". Modelem demokracji w "Take it or make it" ma być konflikt między performerami - współtwórcami scenicznego działania. Zasobem, o który rywalizują aktorzy - przedstawienia i sporu - stają się więc uwaga widza, czas, przestrzeń i sposób jej zagospodarowania. Performerzy występują pod prawdziwymi imionami i nazwiskami. W pierw