EN

16.06.2017 Wersja do druku

Głos jest dla mnie najpotężniejszym narzędziem w teatrze

Europa jest dziś jak przeklęty dom z antycznej tragedii. Nosi w sobie kompletnie nowych bohaterów, nowych Breivików, Trumpów, i nowe zbrodnie. W tym domu zagnieździł się stary demon rodowy, możliwe że nie odejdzie, dopóki nie napije się krwi - mówi Marta Górnicka dla Athens&Epidauros Festival.

George Mitropoulos: Jak zaczęła się Twoja europejska trylogia? - Najpierw powstał spektakl w Izraelu: "Mother Courage won't remain silent - a chorus for the wartime" "Matka Courage nie będzie milczeć. chór na czas wojny" z izraelskimi Arabkami i Żydówkami, ich dziećmi i zawodowymi tancerzami- żołnierzami izraelskiej armii. Ponad 50 osób. Sam środek konfliktu. Na scenie stanęli przedstawiciele walczących ze sobą narodów, a w pracy z chórem chodziło o to, żeby stworzyć przestrzeń, w której przeciwnik nie oznacza wroga, a antagonizm nie musi prowadzić do śmierci jako ostatecznego narzędzia rozwiązywania konfliktów. Dla mnie teatr chórowy jest sposobem na to, by mierzyć się z najtrudniejszymi społecznymi problemami, szczególnie w sytuacji kiedy na scenie stają skonfliktowane społeczności i projekt izraelski odsłonił taki wymiar pracy, taką skuteczność CHÓRU. Rok później miała miejsce premiera M(OTHER) COURAGE w Niemczech. Matki pytały: Dlacz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Athens&Epidauros Festival

Autor:

George Mitropoulos

Data:

16.06.2017

Realizacje repertuarowe