Po raz dwudziesty szósty na scenach Gliwickiego Teatru Muzycznego - przy Nowym Świecie i w Ruinach Teatru Victoria - zobaczymy najciekawsze spektakle, które miały swoje premiery w ostatnim sezonie.
W tym roku sporo autorów rosyjskich: dość powiedzieć, że 26. Gliwickie Spotkania Teatralne rozpocznie przedstawienie "Idiota" warszawskiego Teatru Soho na podstawie powieści Fiodora Dostojewskiego, a zakończy "Mistrz i Małgorzata", inscenizacja genialnej prozy Michaiła Bułhakowa w wykonaniu słowackiego Teatro Tatro. By zachować równowagę - przynajmniej w teatrze, skoro w świecie dokoła tak o nią trudno ostatnimi czasy - zaproponujemy dwa tytuły amerykańskiego dramaturga Tennessee Williamsa: "Szklaną menażerię" oraz "Tramwaj zwany pożądaniem". Mimo iż napisane zostały kilkadziesiąt lat temu, problemy w nich poruszane: rozpad więzi, samotność, rodzinne dramaty ukryte w czterech ścianach, nie straciły na aktualności. Podobnie świeżo brzmi dziś monodram Krystyny Jandy "Biała bluzka", choć od napisania tego tekstu przez Agnieszkę Osiecką minęły już niemal trzy dekady. Spory ciężar i emocjonalny ładunek tych tytułów z całą pewnością zła