EN

8.02.2019 Wersja do druku

"Genialna" Ferrante

"Genialna przyjaciółka" wg Eleny Ferrante w reż. Weroniki Szczawińskiej we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Pisze
Andrzej Horubała w portalu nowakonfederacja.pl.

Opresja, jakiej podlega współczesna kobieta, ale przecież także próby wyrwania się ze społecznych nizin - tę problematykę destyluje Szczawińska w swoim spektaklu z poczciwej pozornie powieści "Genialna przyjaciółka" Najpierw był opór. Kinga Dunin, zagorzała feministka, w której smak literacki nigdy jednak nie wątpiłem, skutecznie odstręczała mnie od lektury, z pogardą spychając tetralogię neapolitańską Eleny Ferrante w rejony literatury kobiecej, drugorzędnej, która zaspokaja wstydliwe tęsknoty czytelnicze niewiast, literatury tkanej z banalnej tandety kolorowych pisemek i mało wysublimowanych emocji. Gdy widziałem więc moją Agnieszkę, przedzierającą się przez kolejne tomy od "Genialnej przyjaciółki" po "Historię zaginionej dziewczynki", to traktowałem jej lekturę raczej jako sposób na kulturalne zabicie czasu niż akt egzystencjalny, konfrontujący własną biografię z historią odczytywaną na kartach powieści, zestawiający s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Genialna" Ferrante

Źródło:

Materiał nadesłany

www.nowakonfederacja.pl

Autor:

Andrzej Horubała

Data:

08.02.2019

Realizacje repertuarowe