"Halka" w reż. Natalii Babińskiej w Operze Nova w Bydgoszczy na XX Bydgoskim Festiwalu Operowym. Pisze Anita Nowak w serwisie Teatr dla Was.
Plakat Andrzeja Klimowskiego do bydgoskiej inscenizacji "Halki" oparty jest na kontraście barw, kształtów, symboli. Biel to znak czystości duszy Halki, ale i jej śmierci, czerwień - namiętności i walki, czerń - zła i żałoby. Hybrydowa maska to efekt nałożenia na siebie dwóch twarzy - męskiej i zdominowanej przez nią kobiecej. Emocje stłamszonej kobiety ognistym płomieniem wydobywają się z czarnego oczodołu, zapowiadając walkę w imię uczucia. Namiętność i miłość określają też wpięte we włosy czerwone kwiaty. A co oglądamy na scenie? Czy "Halka" Anno Domini 2013, inaugurująca XX Bydgoski Festiwal Operowy, dorównała rangą imprezie, która zgromadziła na Sali Opery Nova wielu wybitnych przedstawicieli polskiego świata muzycznego? Czy usatysfakcjonowała melomanów zakochanych w twórczości Moniuszki? Niezwykle oryginalny jest już sam początek, kiedy to jeszcze na tle uwertury oglądamy humorystyczną z pozoru etiudkę baletową w wykonani