01.04.2014 Wersja do druku

Gdy słowa przestają mieć sens

Przedstawienie Piotra Cieplaka opiera się na biblijnym tekście "Księgi Hioba", nad którym reży­ser pracował już we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w 2004 roku. Fabuła tamtego spektaklu nie odbie­gała od historii zapisanej w Starym Testamencie. Tym razem Cieplak zdecydował się z zespołem Teatru Narodowego stworzyć współczesną interpretację treści zawartych w biblij­nej księdze. Napisał więc oryginalny scenariusz, jedynie na początku i końcu przedstawienia cytując frag­menty "Księgi Hioba" w tłumaczeniach Jakuba Wujka i Czesława Miłosza. Środkowa część spektaklu stanowi kolaż fragmentów innych tekstów - między innymi publicystycznych. Widownia mieści się na scenie, ustawiona pod lekkim ukosem w stosunku do czarnej, błyszczącej platformy, na której znajduje się skó­rzany fotel, pięć połączonych ze sobą nowoczesnych stolików oraz zgrzewki z czterdziestoma dziewięcioma butel­kami wody. Przestrzeń jednak szybko ulega zmianie - po p

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Gdy słowa przestają mieć sens

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia Gazeta Teatralna nr 4

Autor:

Anna Bajek

Data:

01.04.2014

Realizacje repertuarowe