Przedstawienie Piotra Cieplaka opiera się na biblijnym tekście "Księgi Hioba", nad którym reżyser pracował już we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w 2004 roku. Fabuła tamtego spektaklu nie odbiegała od historii zapisanej w Starym Testamencie. Tym razem Cieplak zdecydował się z zespołem Teatru Narodowego stworzyć współczesną interpretację treści zawartych w biblijnej księdze. Napisał więc oryginalny scenariusz, jedynie na początku i końcu przedstawienia cytując fragmenty "Księgi Hioba" w tłumaczeniach Jakuba Wujka i Czesława Miłosza. Środkowa część spektaklu stanowi kolaż fragmentów innych tekstów - między innymi publicystycznych. Widownia mieści się na scenie, ustawiona pod lekkim ukosem w stosunku do czarnej, błyszczącej platformy, na której znajduje się skórzany fotel, pięć połączonych ze sobą nowoczesnych stolików oraz zgrzewki z czterdziestoma dziewięcioma butelkami wody. Przestrzeń jednak szybko ulega zmianie - po p
Tytuł oryginalny
Gdy słowa przestają mieć sens
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Gazeta Teatralna nr 4