5 dni, 10 koncertów, 5 zabytkowych miejsc wypełnionych dziełami doby średniowiecza, renesansu i baroku w wykonaniu najwybitniejszych przedstawicieli wykonawstwa historycznego to największe atuty rozpoczynającej się w środę, wiosennej edycji Actus Humanus Resurrectio.
Festiwal zakończy się w Wielkanoc wykonaniem włoskiego oratorium La Resurrezione Jerzego Fryderyka Haendla. Gwiazdorska obsada to znak rozpoznawczy festiwalu Actus Humanus. Do ubiegłego roku w Gdańsku mieliśmy okazję podziwiać muzyczne kreacje takich gwiazd, jak m.in. Jordi Saval, Sonia Prina, Max Emmanuel Cencic czy Hilliard Ensamble, korespondujące z okresem Bożego Narodzenia. Po rezygnacji z prowadzenia krakowskiego festiwalu Misteria Paschalia, Filip Berkowicz postanowił zaszczepić ten sam pomysł w Gdańsku, organizując wielkanocną odsłonę Actus Humanus Resurrectio. - Actus Humanus Resurrectio to jedyna w Polsce okazja usłyszenia w jednym miejscu i czasie tylu światowych gwiazd wykonawstwa historycznego, wywodzących się z różnych pokoleń, szkół i tradycji wykonawczych - mówi Filip Berkowicz, dyrektor festiwalu Actus Humanus. - W czasach unifikacji i standaryzacji stawiamy na najbardziej wyraziste osobowości świata muzyki dawnej - artystów, których