Już od dawna nie jest żadną tajemnicą i to nie tylko w Polsce, że Opera Bałtycka z Gdańska wraz ze swoim Teatrem Tańca jest z pewnością najbardziej innowacyjnym teatrem muzycznym naszego kraju sąsiedzkiego. Nie można by sobie wyobrazić bardziej dobitnego dowodu jej osiągnięć niż występy gościnne w Warszawskim Teatrze Narodowym - balet "Romeo i Julia" (z fascynującą choreografią Izadory Weiss) i operą Richarda Straussa "Ariadna na Naxos". Wysmakowanie dyrygowana przez Jose Maria Florencio, nadzwyczaj inteligentna inscenizacja Marka Weissa zaproponowała do tego wybitne możliwości wokalne, jak np. bogaty w szczegóły sopran Katarzyny Hołysz jako Ariadny czy wspaniałą Zerbinettę Aleksandry Buczek, co sprawiło, ze można tu mówić o wzorcowym wydarzeniu teatru muzycznego. Portret Opery Bałtyckiej przewidziany jest w następnym numerze. Tłum. AF
Tytuł oryginalny
Danzig/Warschau
Źródło:
Materiał nadesłany
Orpheus 2010/7-8