Na najbliższy piątek (28 lutego) w Operze Bałtyckiej zapowiedziano premierę baletowej wersji komedii Williama Szekspira "Sen nocy letniej" w oprawie muzycznej Feliksa Mendelssohna.
Kompozytor Mendelssohn-Bartholdy (1809-47), klasyk romantyzmu, uwerturę koncertową do "Snu nocy letniej" - później rozwijaną - stworzył, kiedy miał lat 17. Słynął m.in. z psalmów i oratoriów, a także z miniatur fortepianowych, wśród których jedna ze znanych najbardziej to "Pieśń bez słów". Sztuką bez słów wszak jest balet. Dzięki genialnej wyobraźni muzycznej, w sztuce baletu można przedstawić zawiłe perypetie ludzkich namiętnych uczuć, obrazy zakazanej miłości i pełnego przewrotności erotyzmu. Szekspir w "Śnie nocy letniej", komedii pełnej wyrafinowanego uroku, przedstawia miłosny dramat Lizandra i Hermii, kochanków, którzy - szukając w ateńskim lesie ucieczki przed nieprzychylnym wobec ich miłości ojcem dziewczyny - zapuszczają się w baśniową krainę leśnych duchów. Wśród figlarnych skrzatów prym wiedzie natrząsający się z ludzkich szaleństw uroczy i chwilami złośliwy Puk. Postać Puka w gdańskiej inscenizacji przedstawiać