Pod hasłem "Wolność kultury, kultura wolności" przebiega outdoorowa kampania promująca Gdańsk jako Europejską Stolicę Kultury 2016. W akcji wykorzystywane są layouty przygotowane przez artystów związanych z tym miastem.
Outdoorowa kampania promocyjna Gdańska opiera się na 6 layoutach przygotowanych przez artystów związanych z tym miastem, m.in. malarkę Iwonę Zając i twórcę komiksów Marka Lachowicza. Wszystkie kreacje w różny sposób przedstawiają hasło "Wolność kultury, kultura wolności", które Gdańsk wykorzystuje w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jednocześnie ten slogan wyraża wartości takie jak wolność, solidarność, dialog i społeczeństwo obywatelskie uosabiane przez to miasto. Akcja przez cały sierpień jest prowadzona w Gdańsku i Warszawie na 100 nośnikach formatu 6x3 m udostępnionych przez firmę Cityboard Media. Na zdjęciu: projekt Rafała Roskowińskiego