Gdańsk wybrał logo, z którym wystartuje w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.
- Ten projekt ujął nas zabawą, jaką proponuje oglądającemu - mówi Anna Czekanowicz, wiceszefowa Biura Prezydenta Miasta Gdańska. - Można czytać go na kilka sposobów, jest ciekawy graficznie, niebanalny. Autorką jest Monika Krause z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. - Logo ma pokazać, że Gdańsk to miasto przyszłości z historią - mówi Krause. - Stąd nawiązanie do Unii Europejskiej (słoneczko) i historii (łódeczka). Tytuł Europejskiej Stolicy Kultury przyznaje Komisja Europejska.Werdykt poznamy za pięć lat. Profity - olbrzymia promocja finansowana z budżetu Brukseli. Mowa nawet o dwóch milionach euro. Naszymi rywalami są Poznań, Toruń, Łódź i Lublin. - To poważni przeciwnicy, ale w odróżnieniu od nas są osamotnieni - mówił w czwartek prezydent Gdańska Paweł Adamowicz w Nowym Ratuszu, gdzie spotkał się z władzami ościennych gmin. - Dowodem na to jest porozumienie, które dziś podpisaliśmy. Wierzę, że cała metropolia udzieli