Scenariusze spektakli zainteresują przede wszystkim specjalistów, bo są tylko częścią widowiska rządzącego się swoimi prawami, ale dla badaczy i krytyków pozostają bezcenne - o książce "García. Resztki świata" pod redakcją Doroty Semenowicz pisze w Teatrze Kalina Zalewska.
Rodrigo García ma u nas opinię skandalisty. Odwołany spektakl "Golgoty Picnic" zapewnił mu rozgłos, ale uświadomił też, że niewiele wiemy o argentyńskim reżyserze. Z tego względu publikacja Ha!artu i Fundacji Malta - "García. Resztki świata" - prezentująca scenariusze jego przedstawień, omówienia twórczości dramatycznej i teatralnej czy wywiady z autorem, ukazała się we właściwym momencie. Wcześniej trzy scenariusze Garcíi, w przekładzie Agnieszki Stachurskiej, która i teraz jest tłumaczką zdecydowanej większości tekstów, wydano nakładem Panga Pank i Nowego Teatru. García był na tegorocznej Malcie kuratorem festiwalu poświęconego sztuce Ameryki Łacińskiej. To on zapraszał artystów tego kontynentu i stanowił gwarancję, że przyjadą. Ale odwołany spektakl, prezentowany zastępczo w formie nagrania DVD w polskich teatrach, wzbudził takie emocje, że refleksja nad festiwalem i samym kontynentem pozostała w cieniu. Tymczasem bodaj najciekawsz�