Aktualizacje Szekspira w teatrze, z grubsza rzecz biorąc, manifestują się dwojako. Po pierwsze metodą najoczywistszą, określonych interpretacyjnych zabiegów inscenizacyjno-reżyserskich i - po drugie - za pośrednictwem wprowadzania na scenę sztuk współczesnych przenoszących w teraźniejszość problematykę dramaturgii Szekspira za pośrednictwem jawnej trawestacji konfliktów i całych - wraz z postaciami, realiami, symboliką - motywów fabularnych dramatów Szekspira. Ów drugi sposób aktualizowania Szekspira jest oczywiście mniej znany, mniej popularny, lecz w Polsce ujawniał się przecież w inscenizacjach "Macbetta" Ionesco, "Lira" Bonda, sztuki Stopparda - "Rosenkrantz i Guildenstern nie żyją", czy "Po Hamlecie" Żurka. Ostatnio przedstawieniem sztuki Janusza Głowackiego "Fortynbras się upił" kultywuje go Teatr Polski w Bydgoszczy. Sztuki Bonda, Stopparda, Ionesco próbowały interpretacji dramatów Szekspira w formach współczes
Tytuł oryginalny
Fortynbras się zbuntował
Źródło:
Materiał nadesłany
Express Bydgoski nr 164