17.03.2016 Wersja do druku

Forma na "tak", gorzej z treścią

"Labirynty. Bóg. Honor. Emigracja" w reż. Zmicera Chartkou w Teatrze im. Solskiego w Tarnowie. Pisze Beata Stelmach-Kutrzuba w Temi.

Nowe przedstawienie na Scenie Underground Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie, zatytułowane szumnie "Labirynty. Bóg. Honor. Emigracja" białoruskiego duetu autorsko - reżyserskiego pozostawia pewną dozę niedosytu. Choć od strony plastycznej dobrze wpisuje się w magiczną piwniczną przestrzeń Tarnowskiego Teatru, to rozczarowuje powierzchownym tekstem, w którym próżno szukać eksploracji zasygnalizowanych tematów, a zatem także inspiracji dla głębszych rozważań. Autor sztuki, Mikita Valadzko urodził się w Mińsku na Białorusi, w Polsce studiuje reżyseria w krakowskiej PWST. Jako dramatopisarz i aktor związany jest z Białoruskim Swobodnym Teatrem, jako reżyser zadebiutował spektaklem "Wszystkie misie lubią miód" w Teatrze Nowym w Krakowie. "Labirynty" napisane dla tarnowskiej sceny to jego pierwszy tekst stworzony w języku polskim. Także z Białorusi pochodzi reżyser Zmicier Chartkou. Z powodów politycznych skreślony z listy studentów Białoruskiej Pań

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Forma na "tak", gorzej z treścią

Źródło:

Materiał nadesłany

Temi nr 11/16.01

Autor:

Beata Stelmach-Kutrzuba

Data:

17.03.2016

Realizacje repertuarowe