"Do dna" w reż. Ewy Kaim, spektakl dyplomowy IV roku Wydziału Aktorskiego, specjalności wokalno-aktorskiej PWST w Krakowie. Pisze Katarzyna Szatko w Teatrze dla Was.
W jednym ze swoich tekstów Jerzy Grotowski uznaje taniec i pieśń za narzędzia docierania do praprzyczyny, głębi dawnego świata. Śpiew i ruch konstytuują rytuał, który pozwala doświadczyć pierwotności, badać własne korzenie, docierać do kultur przodków. Stają się wehikułem, żywą archeologią. Nadając przemówieniu znamienny tytuł "Te es le fils de quelqu'un" ("Jesteś czyimś synem"), artysta sugeruje, że nie można porzucić własnego dziedzictwa. Z podobnym przesłaniem występują studenci IV roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie w dyplomowym spektaklu "Do dna". Nie sposób w tym miejscu nie wymienić imion i nazwisk młodych artystów. Spektakl ludowych brzmień i rytmów komponują Dominika Guzek, Weronika Kowalska, Agnieszka Kościelniak, Jan Marczewski i Łukasz Szczepanowski pod opieką reżyserską Ewy Kaim i dramaturga Włodzimierza Szturca. Pytają, czy w dzisiejszym świecie, zdominowanym przez wszechobecny hałas i głośne (a