07.04.2010 Wersja do druku

Finis coronat opus

VII Festiwal Misteria Paschalia w Krakowie. Pisze Anna Woźniakowska w Dzienniku Polskim.

Wprawdzie festiwal Misteria Paschalia zakończył się w Poniedziałek Wielkanocny, ale powrócę do jego finału, bo nie sposób pominąć fajerwerków wokalnych i instrumentalnych, jakie podziwialiśmy dzięki sztuce Viviki Genaux - mezzosopran oraz instrumentalistów Europa Galante pod dyrekcją Fabia Biondiego. Najlepszy bez wątpienia zespół wśród występujących na tegorocznym festiwalu (a może nawet najlepszy w znacznie szerszym zakresie?) grał koncerty i uwertury Antonia Vivaldiego oraz towarzyszył śpiewaczce w ariach z jego oper. Interpretacje włoskich muzyków zawsze skrzą się barwami, porywają temperamentem, pięknym, zróżnicowanym dźwiękiem, lekkością i urokiem. Tak też było i tym razem. Spoistość brzmienia zespołu, współpraca instrumentalistów, zaiste godne są podziwu. Ale w poniedziałek najbardziej podziwialiśmy nieprawdopodobną wręcz technikę wokalną Viviki Genaux. Bogata paleta ozdobników, w jakie wyposażyła arie Vivaldiego, znaczn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Finis coronat opus

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 81 online

Autor:

Anna Woźniakowska

Data:

07.04.2010

Festiwale