Pisarstwo Petera Handkego (oprócz dramatów uprawia powieść i poezję) Wiązano z rewoltą młodzieżową lat sześćdziesiątych głoszącą radykalne hasła polityczne, społeczne oraz równie radykalną estetykę teatru. Handke urodzony w 1942 roku należy do pokolenia zarażonych Brechtem i pragnieniem zburzenia oficjalnych instytucji teatralnych lub stworzenia alternatywnych. Już w swej debiutanckiej sztuce "Publiczność zwymyślana" z 1966 roku doszedł do sformułowań ekstremalnych. Usunął wszelkie składniki teatru: dekoracje, muzykę i słowa, które mogłyby odsyłać widzów do jakiejkolwiek pozascenicznej rzeczywistości. Klasyczną formułę trzech jedności potraktował w sposób prowokacyjny, dosłownie - czas (i miejsce) przedstawienia stały się czasem przeżywanym przez widzów w teatrze, akcją natomiast to, co zdarzy się pomiędzy siedzącymi naprzeciw siebie - grupą aktorów i grupą widzów. Wszelkie możliwe konflikty zastąpione zostały sytuacją tea
Tytuł oryginalny
Filozofię wbić w ciało
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 3