"Barocco". "Naszyjnik gołębicy". "Zefirum" Poznańskiego Teatr Tańca oraz "Święty Edyp" z Teatru Wierszalin z Supraśla na VIII Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi. Pisze Michał Lenarciński w Dzienniku Łódzkim.
Trzyczęściowy spektakl, który Polski Teatr Tańca zaprezentował wczoraj [15 listopada] podczas odbywającego się w Łodzi 8. Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej, składał się z prac choreograficznych Jacka Przybyłowicza ("Barocco", "Naszyjnik gołębicy") i Yirpi Fahkinen ("Zefirum"). Każda z części, utrzymana w odmiennym stylu i monochromatycznej kolorystyce, opowiada o fascynacjach: epoką, wyznaniem, uczuciem. "Barocco" ułożone do muzyki Bacha pokazuje barok w krzywym zwierciadle. Choreograf dystansuje się od przepychu, ale wyraźnie akcentuje cechy charakterystyczne. Deformacja postaci, "łamanie" ruchu służą tu wyrażeniu osobistego stosunku twórcy do epoki. Szkoda jednak, że wszelkie deformacje dotknęły także kostiumy, które w "Barocco" nie służą dobrze tancerzom. Część druga to "Zefirum" - kompozycja, która pozwala widzom nasycić oczy harmonią, przepełniona filozoficznym spokojem, ale i spontaniczną radością. Zaufanie, jakie wzbudzili w