IV Festiwal Atelier Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu podsumowuje Szymon Adamczak z Nowej Siły Krytycznej.
Tegoroczny Festiwal Atelier okazał się wyjątkowo ważnym dla polskiego tańca wydarzeniem. Nie tylko z powodu nowych premier obiecujących młodych choreografów czy ekscytującego Coaching Project (YES!), gościnnego występu Śląskiego Teatru Tańca, lecz przede wszystkim z okazji powołania Centrum Choreograficznego przy Polskim Teatrze Tańca. Powołaniu Centrum Choreograficznego, funkcjonującego jako stowarzyszenie tancerzy związanych z Polskim Teatrem Tańca, Teatrem Wielkim, Ogólnokształcącą Szkołą Baletową w Poznaniu i Teatrem Muzycznym, przyświeca chęć wypełnienia pewnej instytucjonalnej pustki. Obecnie w Poznaniu tancerze i ludzie związani z baletem nie mają możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych (jedyną drogą jest zagraniczny wyjazd), ciężko o realizację samodzielnych projektów artystycznych (Festiwal Atelier i Festiwal Malta zdają się być tutaj wyjątkami). Ponadto pojawia się kwestia etatów - a raczej emerytur, czy bardziej