"Historia występnej wyobraźni" Teatru Pinokio z Łodzi i "Żywoty świętych osiedlowych" Teatru Ad Spectatores z Wrocławia na V Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Współczesnych dla Dzieci i Młodzieży Kon-Teksty w Poznaniu. Pisze Stefan Drajewski w Polsce Głosie Wielkopolskim.
Gdyby nie "Żywoty świętych osiedlowych" [na zdjęciu], piaty dzień festiwalu wyparowałby szybko z mojej głowy. Rosjanie zaprezentowali interesujący spektakl zatytułowany "Książę i córka Olbrzyma". Przedstawienie kameralne dla maluchów, lalki robione na oczach dzieci z papieru Kanadyjczycy przywieźli "Cyrk sierot", który nazwałbym teatrem ekologiczny. Dwoje handlarzy złomem z tego, co znajdzie, tworzy cyrk, teatrzyk, materializuje z odpadów świata własne wizje senne. Potężna scenografia, kilka fajnych pomysłów, ale jak na trwające ponad godzinę przedstawienie - to trochę za mało. I jeszcze oczekiwany Teatr Pinokio z Łodzi, który pokazał autorski spektakl Konrada Dworakowskiego według prozy Bruno Schulza "Historia występnej wyobraźni". Spektakl manieryczny, nudny, jednowymiarowy, grany plakatowo. Rozumiem schulzowską senność, oniryczność, poetyckość, ale na miły Bóg, ile można. Może jako reinterpretacja klasyki rzecz do namysłu, ale na f