XXX Festiwal Szkół Teatralnych w Łodzi. Piszą Joanna Kocemba i Łukasz Kaczyński w Polsce Dzienniku Łódzkim.
Spektakl "Poper. Wybrane sceny Pavor Nocturnus" [na zdjęciu], oparty na tekście dramatycznym Hanocha Levina i w reżyserii Agnieszki Korytkowskiej-Mazur, pokazali przed festiwalową publicznością studenci z wrocławskiej szkoły teatralnej. Propozycja pokazała talent i warsztat wszystkich aktorów, ale najlepszą rolę przygotował Mateusz Witczuk (Kac). Mistrzowski zabieg reżyserki i aktora polegał nie tylko na konsekwentnym umieszczaniu postaci w dwóch przestrzeniach: ludzkiej (Kac jest przyjacielem pozostałych bohaterów) i nadludzkiej (sprawuje nad nimi tajemniczą władzę). Wrażenie niesamowitości budzi fakt, iż w żadnym momencie przedstawienia nie jesteśmy pewni, w której przestrzeni znajduje się Kac. Aktor poprowadził rolę tak, aby postać była najbardziej przerażająca przy wykonywaniu zwyczajnych czynności, podczas gdy widzowie wiedzą, że zwyczajne one nie są. "Mroczna gra albo historie dla chłopców" to zaś propozycja krakowskiej PWST. Studen