Spotkania teatrów jednego aktora organizowane przez Wiesława Gerasa to fenomen na skalę europejską. Z dyrektorem WROSTJA rozmawia Tomasz Miłkowski w tygodniku Przegląd.
17 października 1966 r. we wrocławskiej Piwnicy Świdnickiej, wówczas Klubie Młodzieży Pracującej ZMS, rozpoczął się przegląd teatrów jednego aktora, którego organizatorem i inicjatorem był szef klubu Wiesław Geras. Pół wieku później, 17 października 2016 r., we wrocławskiej Piwnicy Świdnickiej, dzisiaj restauracji, rozpoczęły się 50. Wrocławskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, których dyrektorem artystycznym jest Wiesław Geras. Fenomen na skalę europejską. Tomasz Miłkowski: Nazwa przeglądu była dość nowa. Termin teatr jednego aktora wprowadził parę lat wcześniej Ludwik Flaszen, opisując spektakle Wojciecha Siemiona ze Studenckiego Teatru Satyryków. Wiesław Geras: Impuls szedł z STS - powstało tam kilka ważnych spektakli jednoosobowych, począwszy od "Wieży malowanej" (1959) i "Zdrady" (1961) Wojciecha Siemiona. Siemiona gościłem w toruńskim klubie Iskra, którym wcześniej kierowałem, i już wtedy badałem możliwości zorganizowani