25.11.2015 Wersja do druku

Fedra, Hipolit, Prospero i Ariel

"Fedra" i "Burza" w choreogr. Izadory Weiss w Bałtyckim Teatrze Tańca w Gdańsku. Pisze Graham Watts na portalu Dancetabs.com.

Możemy uznawać już za pewnik, że każdy nowy spektakl Izadory Weiss będzie łączył dramatyczny, oparty na narracji taniec z sugestywnymi środkami przekazu wizualnego do trudnej i wypełnionej mocą muzyki. Światowa premiera jednoaktowej Fedry jej autorstwa nie zawodzi, jeżeli chodzi o wyżej wymienione. "Fedra" [na zdjęciu] przejmuje pałeczkę podjętą w ostatniej produkcji Bałtyckiego Teatru Tańca tworząc pewną ciągłość, która jest potwierdzona faktem, że światowa premiera "Fedry" została poprzedzona pokazami poprzedniej produkcji. Ale to właśnie muzyka Mahlera najlepiej oddaje wspólnotę pomiędzy tymi dwoma dziełami. Po tym jak wykorzystała "I Symfonię" wzbogacając ją muzyką adagia z "V Symfonii", aby zilustrować akcję "Burzy", Izadora Weiss zwraca się ku niedokończonemu utworowi Mahlera, czyli X symfonii, aby opowiedzieć na jej tle bolesną historię Fedry. Mówiąc dosadnie nie potrafię sobie nawet wyobrazić, jaki niepokój i skandal

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

dancetabs.com

Autor:

Graham Watts, tłum. Mirosław Sikora

Data:

25.11.2015

Realizacje repertuarowe