EN

15.04.2019 Wersja do druku

Fałsz w anielskiej pieśni

"Billy Budd" Benjamina Brittena w reż. Annilese Miskimmon w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Wojciech Giczkowski na blogu Teatralna Warszawa.

"Billy Budd" Benjamina Brittena, skomponowany na podstawie powieści Hermana Melville'a, którego akcja osadzona jest na brytyjskim okręcie "Niezłomny" w 1797 roku, jest jedyną operą słynnego angielskiego kompozytora, która ma całkowicie męską obsadę. Polska publiczność, pierwszy raz w historii, zobaczyła ją w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, w reżyserii Irlandki Annilese Miskimmon, która obecnie jest dyrektorem nowoczesnej Opery w Oslo. Waldemar Dąbrowski skomplementował reżyserkę na konferencji po premierze, doceniając jej niezwykłą próbę redefinicji męskości, przedstawioną w miniaturowej społeczności okrętu wojennego. W tym przedstawieniu to kobieta pokazała działania kilkudziesięciu mężczyzn w sposób pełen sensu i artyzmu. Los ludzki opisała, korzystając z tekstu i muzyki. Mimo że tłumaczenie wyświetlane nad sceną nie zawsze było zgodne z tym, co śpiewali artyści, to dla malkontentów muzyka Brittena czasami mówiła więcej niż

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Fałsz w anielskiej pieśni - "Billy Budd" Benjamina Brittena po raz pierwszy w Polsce na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Źródło:

Materiał własny

teatralna-warszawa.blogspot.com

Autor:

Wojciech Giczkowski

Data:

15.04.2019

Realizacje repertuarowe