Wszystko w tym teatrze jest nietypowe: nazwa, miejsce, w którym pracuje i sposoby, jakimi pragnie do nas przemawiać. Nazwa wiąże się przede wszystkim z ideą jego twórcy. Krzysztof M. Rau to postać nie tylko w polskim lalkarstwie prominentna. Znany w świecie twórca teatru lalki, maski i aktora to wychowawca wielu pokoleń artystów sceny. Rau tworzył bowiem i rozwijał w Białymstoku wydział lalkarski warszawskiej PWST, był jego wieloletnim dziekanem, a ponadto prowadził Białostocki Teatr Lalek, poprzez deski którego przeszli wszyscy Polacy liczący się w tym rzemiośle. Wreszcie jako "weteran" lalkarstwa Rau zaryzykował. Założył teatr prywatny i nazwał go "Teatr 3/4". Dlaczego? Wprawdzie sam jego kreator słuszne ucieka od definicji, bojąc się "zaszufladkowania", ale - wydaje mi się wyraźnie, że "w tym szaleństwie jest metoda". Raua od wielu, wielu lat niepokoi problem lalki. Czy lalka jest przedmiotem czy podmiotem? Elementem scen
Tytuł oryginalny
Ewenement roku 1995
Źródło:
Materiał nadesłany
Dziennik Polski nr 40