EN

21.01.2002 Wersja do druku

Etyka kwantowa

Sztuka Michaela Frayna "Kopenhaga" odniosła sukces na scenach nowojorskiego Broadwayu, a od premiery przed dwoma laty nie schodzi z afisza londyńskiego Duchess Theatre. Aż dziw bierze, że tak nieteatralna kwestia, jak rozwój badań nad bronią jądrową, zajmująca w czasie II wojny światowej najtęższe światowe umysły naukowe przyciąga rzesze teatromanów. Zapewne związek tematu z wciąż aktualną sytuacją zagrożenia świata terroryzmem, bronią biologiczną i Bóg wie czym jeszcze, sprawił, że "Kopenhaga" trafiła na deski Teatru Kameralnego w Sopocie, gdzie wcześniej z powodzeniem grana była farsa tegoż autora "Czego nie widać". Ojcowie bomby atomowej Otóż to czego nie widać, naukowa zasada nieoznaczoności, nieokreśloności, pełni kluczową rolę w przebiegu akcji. Bohaterowie sztuki, dwaj fizycy, nobliści Niels Bohr i Werner Heisenberg, duchowy ojciec i syn, mistrz i uczeń, duński Żyd i Niemiec, w zaświatach wskrzeszają przebieg ich krótkiej rozmo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Etyka kwantowa

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Bałtycki + Wieczór Wybrzeża nr 17

Autor:

Anna Malcer

Data:

21.01.2002

Realizacje repertuarowe