27.12.2013 Wersja do druku

Esencja z Czechowa

Zachwycająca scenografia Barbary Hanickiej pokazuje zniszczony świat, na którego zgliszczach bawią się zagubieni ludzie - o spektaklu "Płatonow" w reż. Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku pisze Tomasz Kaczorowski z Nowej Siły Krytycznej.

"Płatonow", młodzieńczy dramat Czechowa, stanowi wyzwanie dla reżyserów. Niełatwo dokonać skrótów i wydobyć wątki - a jest to niezbędne, by spektakl nie trwał 5 godzin. Sopockie przedstawienie zamyka się w dwóch godzinach. Nie miałem wrażenia, że "Płatonow" został potraktowany powierzchownie. Na scenie oprócz tytułowego bohatera (rewelacyjny Michał Jaros) pojawiają się: lekarz Mikołaj (Piotr Biedroń), wieczny student Sergiusz (Piotr Chys), właściciel ziemski Głagoliew (Robert Ninkiewicz), femme fatale - Anna (Magdalena Boć), niespełniona Sonia (Katarzyna Dałek), żona Płatonowa - Sasza (Monika Chomicka) i stłumiona Maria (Katarzyna Michalska). Reżyser wybrał najbardziej charakterystyczne dla Czechowa typy postaci, znane z jego późniejszych dramatach. Grzegorz Wiśniewski stworzył świat senny i oniryczny, skąpany w nudzie i marazmie. Choć aktorzy noszą współczesne kostiumy, akcja toczy się w uniwersalnym bezczasie. Przestrzeń trudno jedn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Tomasz Kaczorowski

Data:

27.12.2013

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe