EN

23.05.2019 Wersja do druku

Esencja baletowej zabawy

"Don Kichot" Ludwiga Minkusa w chor. Henryka Konwińskiego i Liliany Kowalskiej w Operze Śląskiej w Bytomiu. Pisze Katarzyna Gardzina-Kubała w Ruchu Muzycznym.

Balet Opery Śląskiej w Bytomiu po całkowitym niemal odświeżeniu i wzmocnieniu swojego składu osobowego może się poszczycić drugą już (po "Szeherezadzie" i "Medei" w choreografii Roberta Bondary) udaną premierą baletową. Nowi, młodzi tancerze, pełni zapału do pracy i chęci "wytańczenia się" otrzymali spektakl barwny, widowiskowy, wymagający od nich nie tylko wirtuozerii technicznej, lecz także umiejętności budowania wyrazistych, stylowych postaci. Podołali temu zadaniu w sposób niemal znakomity, a przede wszystkim tchnęli życie w liczne scenki rodzajowe, które często decydują o powodzeniu "Don Kichota" u publiczności. W przedstawieniu przygotowanym (ponownie po szesnastu latach, można je więc w jakiejś mierze nazwać rzeczywiście premierą) przez Henryka Konwińskiego i Lilianę Kowalską nie brakuje niczego, z czym publiczność zwykła kojarzyć ten tytuł. Jest taneczny popis na granicy akrobatyki, wszystkie ikoniczne pas, żywiołowość i humor,

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Esencja baletowej zabawy

Źródło:

Materiał własny

Ruch Muzyczny nr 5/2019

Autor:

Katarzyna Gardzina-Kubała

Data:

23.05.2019

Realizacje repertuarowe