"Oniegin" w choreogr. Borisa Ejfmana Sanktpetersburskiego Teatru Baletu podczas I Dni Sztuki Tańca w Warszawie. Pisze Marta Nadzieja w portalu kulturaonline.pl.
Rosyjski choreograf Boris Ejfman od lat uznawany jest za wizjonera współczesnego baletu. Nie boi się ryzyka, a jego sztuka to nie tylko warsztat, ale i estetyka wykraczająca poza granice klasycznie rozumianego baletu. Boris Ejfman i Sanktpetersburski Teatr Baletu gościli w Teatrze Wielkim w ramach I Dni Sztuki Tańca. Dwa lata temu wraz z zespołem na tych samych deskach Ejfman zaprezentował "Mewę" według Czechowa. Teraz powrócił z inną klasyczną pozycją, "Onieginem" Puszkina do muzyki Piotra Czajkowskiego i Aleksandra Sitowieckiego. Otwierający spektakl film, rekonstruujący wydarzenia z moskiewskiego puczu, mógł sugerować, że Ejfman swój balet wykorzysta do doraźnego, publicystycznego komentowania rzeczywistości. W dalszych scenach baletu Ejman przekonuje jednak, że interesuje go przede wszystkim historia miłości Oniegina i Tatiany, ale w kontekście współczesnym. Przed premierą choreograf deklarował, że sięgając po dzieło Puszkina, chciał od